loading...

اخبار مركز آموز هاي عالي آزاد خبر

اخبار مركز آموز هاي عالي آزاد خبر

بازدید : 311
11 زمان : 1399:2

10 نكته كاربردي براي اجراي يك استند آپ كمدي بي نقص

آموزش استند آپ كمدي كلاس استند آپ كمدي دوره آموزشي استند آپ كمدي

1.قبل از اجرا حتما در مورد موضوعات خنده دار و جالب توجه جستجو كنيد

نكات و مواردي كه در رابطه با استند آپ كمدي پيدا مي كنيد خيلي براي شما در اين راستا مفيد خواهند بود . حتي سعي كنيدكه چندين مورد از نمايش هاي استند آپ كمدي ديگران را تماشا كنيد؛ اما به ياد داشته باشيد كه هر چه بيشتر نمايش استند آپ كمدي سايرين را ببينيد انجام يك كار جديد و غير تكراري سخت تر خواهد شد . از دوستان خود بخواهيد كه برايتان داستان هاي خنده دار و يا جوك تعريف كنند . سپس به آن ها كمي كشش بيشتري بدهيد و سعي كنيد جالب ترشان كنيد . توجه داشته باشيد كه برخي از كمدين ها حتي از ترسناك ترين چيزهايي كه براي آن ها اتفاق افتاده است به خوبي به عنوان سوژه استفاده مي كنند .

2 . پيدا كردن يك كلوپ كمدي يا هر مكان ديگري كه بتوانيد در آن اجرا كنيد

مثلا شما ممكن است دوستان زيادي در فيس بوك داشته باشيد . اغلب صف انتظار براي شركت در كلوپ هاي اجراي زنده طولاني است . بنابراين اگر نتوانستيد هيچ كلوپي را براي اجرا پيدا كنيد؛ مي توانيد نگاه خود را به مدارس ، نمايش هاي استعداد يابي و يا هر جاي ديگري كه مخاطب داشته باشد معطوف كنيد . هميشه سعي كنيد براي افراد جوك بگوييد حتي اگر آن ها تا حدودي با شما غريبه هستند . سعي كنيد همواره چيز هاي طنز آميز بگوييد . اولين چيزي كه به ذهنتان مي رسد را به بهترين نحو ممكن بگوييد . هميشه نگرش مثبت نسبت به ديگران و خنداندنشان داشته باشيد .

3 . تمرين، تمرين، تمرين

سعي كنيد با صداي بلند صحبت كنيد . ممكن است در ابتدا فكر كنيد كه اين كار براي ديگران ناراحت كننده است؛ اما اين به اعتماد به نفس شما و شنيدن صداي خود در ميان خنده ها و هياهوي مردم كمك خواهد كرد . سعي كنيد خودتان در تنهايي و يا در مقابل مدير كلوپتان اجرا كنيد . از درخواست دوستانتان براي تماشاي تمرين خود اجتناب كنيد؛ چرا كه ممكن است آن ها حركات كمدي شما را در بيرون انتشار دهند . به ياد داشته باشيد كه هر چه بيشتر تمرين كنيد اجرايتان بهتر خواهد شد . تمرين و پشتكار بسيار مفيد و كاربردي است .

4 . وقتي روي صحنه هستيد مطمئن باشيد كه مخاطبان شما همه آنچه مي گوييد را به راحتي مي شنوند

گوش دادن به صداي ديگران و توجه به حركات ديگر اجرا كنندگان مهم است . بايد توجه كنيد كه كمدين هاي استند آپ ميكروفون را در زمان اجرا كجا نگه مي دارند . توجه به صدا و بازخورد مردم از آن نيز حائز اهميت است .

5 . به زمان بندي اجرا توجه داشته باشيد

بسياري از كمدين ها براي اطلاع از پايان يافتن زمان اجرايشان ساعت ويبره دار دارند . به اين ترتيب بدون هيچ آلارمي آنان متوجه مي شوند كه وقت اجرا به پايان رسيده است .

6 . يك دفتر داشته باشيد كه در آن تاريخ اجرا ها و اين كه چه كار هايي انجام داده ايد را يادداشت كنيد

نكته جالب در مورد داشتن يك دفتر زمان بندي ( datebook ) اين است كه اگر برخي از كلوپ ها با شما تماس بگيرند و از شما درباره اينكه چه كارهاي كمدي مي توانيد انجام دهيد بپرسند؛ شما مي توانيد بگوييد "اوه، من بايد datebook خودم رو بررسي كنم" . سپس آن ها با خود فكر مي كنند كه "اوه شما يك datebook داريد؛ بنابراين بايد بسيار موفق باشيد."

7 . هر چيزي كه فكر مي كنيد مي تواند كار را جالب تر و خند دارتر كند را دوباره بنويسيد

اين كار واقعا حياتي است . اگر واقعا فكر مي كنيد كه يك اجراي كمدي نياز به طراحي و كار بيشتري دارد؛ مواردي را كه فكر مي كنيد آن را جالب مي كند به آن اضافه نماييد .

8 . درباره فيدبك ( بازخورد ) كار خود از ديگران سوال كنيد

سعي نكنيد بازخورد كار را ناديده بگيريد . پيشنهادات و انتقادات را بپذيريد . به ياد داشته باشيد كه نظرات مهم و گاهي سازنده نيز هستند . از خود سوال كنيد كه چرا چنين چيزي به من پيشنهاد داده شد و يا چرا از من انتقاد شد و با بكارگيري فكر خود آن ها را مديريت كنيد .

9 . براي انتقادات حاضران آماده باشيد

شما بايد همچون يك كودك انعطاف پذير باشيد و از نظر ديگران دلسرد و ناراحت نشويد . ممكن است از نظر بعضي ها كارهايتان اصلا جالب نباشد . يا ممكن است از نظر آن ها شما اصلا بامزه نباشيد . اين ممكن است براي هر كسي و در هر زماني اتفاق بي افتد . ستاره هاي بزرگ معمولا از انتقادات مردم ناراحت مي شوند اما باز هم با ملايمت و نرمي همه چيز را پشت سر مي گذارند . به همين خاطر است كه آن ها به شهرت زيادي مي رسند . اگر مي خواهيد يك استندآپ كمدين ستاره و پرطرفدار شويد بايد در مقابل انتقادات ديگران مقاوم و انعطاف پذير باشيد . وقتي كه به شما از جانب مخاطبان انتقاد مي شود سه راه در پيش رو داريد . راه اول اين است كه آن انتقاد را ناديده بگيريد؛ كاري كه اغلب كمدين هاي جديد انجام مي دهند . دومين و سومين راه با هم پاسخگوي اين موضوع هستند . اگر از سوي مخاطبان به شما توهين شخصي صورت گرفت با پرخاشگري فقط وجهه خود را پايين مي آوريد، به جاي اين كار خود را فردي موفق در كارتان نشان دهيد . به اين ترتيب نظر آنان تغيير خواهد كرد . اگر شخصيتي شيرين و دوست داشتني از خود نشان بدهيد مردم در انتقاد هاي بعدي از شما تجديد نظر مي كنند .

10.موضوعات مهم روز را در اولويت موضوع استند اپ خود قرار دهيد

استندآپ كمدي ها علاوه بر اين كمدي هاي انتقادي اند؛ به هيچ چيز قاعدتا رحم نمي كنند . هيچ كس نمي تواند از دست شان فرار كند؛ چون بالاخره يك جا گيرش مي آورند و حسابي خدمتش مي رسند . كافي است چشم بگردانند و ببينند سياستمداري دارد حرف هاي عجيبي مي زند، حتما در اجراي بعدي به اين حرف ها اشاره مي كنندو حرف هايي را كه احتمالا خيلي ها نشنيده و نخوانده اند يابي اعتنا از كنارش رد شده اند يادآوري مي كنند .

آموزش استند آپ كمدي كلاس استند آپ كمدي دوره آموزشي استند آپ كمدي

معرفي استندآپ كمدي

استند آپ كمدي سبكي از كمدي ست كه در آن كمدين در برابر بينندگانش مي ايستد و مستقيم با آن ها صحبت مي كند . استند آپ كمدي مثل يك تئاتر با اجراي يك نفره است با اين تفاوت كه آن يك نفر معمولا نقشي بازي نمي كند و هدف از سخنان در درجه اول خنده بينندگان است . روش هاي استندآپ كمدين ها با يكديگر بسيار متفاوت است . از روش بمباران جوك هاي كوتاه پشت سر هم مثل كارهاي جيمي كار تا داستان هاي طولاني لني بروس يا سبك روايت گفت وگويي ادي ايزارد . برخي از كمدين ها از موسيقي، ابزار تئاتر يا حتي شعبده هم استفاده مي كنند . استند آپ معمولا در كلوب هاي كمدي، بارها، كلوپ هاي شبانه، كالج ها و تئاتر ها اجرا مي شود و از طريق اينترنت يا تلويزيون يا دي وي دي پخش مي شود . اين ژانر هنري به دليل ارتباط مستقيم با تماشاگر معمولا كمتر تحت تاثير سانسور رسانه اي قرار مي گيرد و به اين ترتيب آرام آرام تبديل به يك ژانر منتقد و حتي اعتراضي شد و سبك هاي مثل استندآپ كمدي سياه هم كه با خنده و طنز سعي در نشان دادن مشكلات جامعه داشت ظهور كرد و اتفاقا بسيار هم موفق بود . از آنجا كه به شكل خنده داري خنديدن به فلاكت ها و نقطه ضعف ها و بدبختي بسيار راحت تر است و كمدين هاي سياه كارهاي شان معمولا طنز بيشتري دارد . بسياري از مسائل ناگفته يا ممنوع در اجراهاي استند آپ به راحتي بيان مي شود . البته هزينه هايي هم براي كمدين ها داشته است . زندان رفتن لني بروس به خاطر استفاده از زبان شنيع و دستگير شدن جرج كارلين به خاطر جوك معروف « هفت كلمه كه نمي توانيم در تلويزيون بگوييم » از نمونه هاي مشهور آن است.

آموزش استند آپ كمدي كلاس استند آپ كمدي دوره آموزشي استند آپ كمدي

اصول يك استند آپ كمدي موفق

شايد شما هم آدم هايي را ديده باشيد كه حتي وقتي بي مزه ترين جُك هاي دنيا را تعريف مي كنند بلدند دور و بري هاي شان را بخندانند و حتما به آدم هايي هر برخورده ايد كه بامزه ترين جك هاي دنيا را به بي مزه ترين شكل ممكن تعريف مي كنند.

ارزش و اهميت استندآپ كمدي به اين است كه نويسنده و كارگردان و بازيگر يكي هستند . كمدين ايده هايي به ذهنش مي رسد كه مي شود آن ها را در قالب يك روايت كمدي براي تماشاگراني كه روي صندلي ها لم داده اند تعريف كرد . هيچ ايده اي به تنهايي كافي نيست . بايد پرداخت درستي داشته باشد و كمدي بودنش به چشم بيايد . اين است كه استندآپ كمدين هاي مشهور معمولا داستان گوهاي خوبي هستند . خوب بلدند همه چيز را تعريف كنند . سرگرم كردن تماشاگران را بلدند و از پس تعريف هر داستاني هم بر مي آيند.

در استندآپ كمدي درست تعريف كردن ايده هاي بامزه از خود ايده ها مهم تر است . مهم اين است كه تماشاگران اين كمدي حرف هاي كمدين را گوش كنند و درست لحظه اي كه بايد بخندند بزنند زير خنده و صداي خنده شان سالن را پر كند. هيچ خنده اي در اين موارد بي دليل نيست . بامزه بودن حرف هايي كه از دهان كمدين بيرون مي آيد معمولا ايده هاي تلف شده ديگر را مي پوشاند و هيچ تماشاگري هم بعد از اين كه از سالن بيرون مي آيد به اين فكر نمي كند كه چندايي از ايده ها و جك ها بي مزه بوده اند؛به اين فكر مي كند كه چه جك هاي بامزه اي شنيده و چند تا از اين جك ها را مي تواند براي دوستان ديگرش تعريف كند . استندآپ كمدي هاي وودي آلن را اگر ببينيم تازه معلوم مي شود كه داستان از چه قرار است و تازه مي فهميم كه آدم ها يا بامزه اند و استعداد بامزگي دارند يا كلا به درد اين كار نمي خورند و بايد برند سراغ كاري ديگر؛ كاري كه نيازي به تعريف كردن جك ها و ايده هاي بامزه نداشته باشد. وودي آلن از اين نظر واقعا كم نظير است . خوب معلوم است كه ايده اي به ذهنش رسيده؛ يا آن طور كه خودش مي گويد جرقه اي در ذهنش زده مي شود و نمي داند چرا ايده اي كه به ذهنش رسيده شكل كمدي به خود مي گيرد . ظاهرا تماشاي يكي از استندآپ كمدي هاي مورت سال بوده كه او را به اجرا ها تك نفره علاقه مند كرده؛ به اين كه راه درست شايد همين اجراي تك نفره باشد . ايده هايي را در ذهن پرورش مي دهي . بعد آن ها را با هم تركيب مي كني و از دل اين تركيب مي رسي به چيزي تازه؛ رواتي كه مي شود براي ديگران تعريفش كرد اما هيچ چيز قطعي نيست . همه چيز بستگي دارد به صحنه اي كه روي آن ايستاده اي . به تماشاگراني كه روي صندلي هاي شان نشسته اند و با چشم هاي شان تو را مي پايند . قرار است عبوس ترين و تلخ ترين تماشاگر سالن را هم به خنده بيندازي . كار ساده اي هم نيست وقتي همه جك هاي جهان را ظاهرا قبل از اين شنيده اند و توقع بيش تري دارند. كاري كه وودي آلن معمولا پيشنهادش مي كند سرزدن به اخبار و جست و جوي چيزهايي است كه معمولا بي اعتنا از كنارشان رد مي شويم . هميشه خبرهايي هستند كه كسي نمي خواندشان؛يا دقيق نمي خواندشان . درست همين خبر ها هستند كه مي شود از دل شان ايده اي براي استندآپ كمدي بيرون كشيد و البته اين چيز ها را با چند حكايت ازلي ابدي پيوند دارد؛ رابطه زن و شوهرها؛ زندگي هاي به هم ريخته؛ گراني؛ بي پولي؛ فنجان قهوه اي كه هنوز اولين قُلُپ را نخورده ايد مي افتد روي زمين و هزار تكه مي شود؛ دست نوشته هاي تان كه فكر كرده ايد بهترين كمدي دنيا است ولي در غياب تان خانواده گرامي به جاي كاغذ باطله از آن ها استفاده كرده اند و هزار چيز ديگر كه در زندگي پيش مي آيد . اين است كه وودي آلن گاه و بي گاه گفته است زندگي روزمره يك جور كمدي است كه هرچه پيش تر مي رويم ترسناك تر مي شود.

فراخوان بازيگري سحر قريشي براي فيلم تشويش

سحر قريشي بازيگر زن كشورمان در صفحه شحصي خود فراخوان بازيگري و انتخاب بازيگر زن و مرد براي فيلم سينمايي تشويش را منتشر كرد.فيلم سينمايي تشويش به كارگرداني مهدي گلستانه قرار است براي انتخاب بازيگر تست بگيرد و به همين منظور فراخوان بازيگري در هميت رابطه منتشر شده است كه سحر قريشي اين فراخوان بازيگري را در صفحه شخصي خود منتشر كرد.

گفتني است كه پيش از مهدي گلستانه در مصاحبه با خبرگزاري مهر از احتمال انتشارفرخوان تست بازيگري براي فيلم سينمايي تشويش خبر داده بود . كارگردان فيلم « نقطه كور » به فعاليت براي ساخت يك اثر سينمايي ديگر اشاره كرد و توضيح داد : به زودي درخواست پروانه ساخت يك فليم سينمايي بلند را خواهم داد . طرح اين فيلم كه فعلا « تشويش » نام دارد از خودم بود و يك تيم نويسنده مشغول نگارش فيلمنامه هستند . وي با اشاره به موضوع اين فيلم كه براي جوانان ساخته مي شود، يادآور شد : در اين فيلم از بازيگران تازه كار و در حدود ۲۱ سال استفاده مي شود و چون در سن و سال مورد نظر بازيگر نداريم احتمالا به زودي فراخواني براي تست بازيگري مي دهيم . « تشويش » به دغدغه هاي اجتماعي جوانان مي پردازند و من خواستم بعد از « نقطه كور » كه بحران هايي را در بزرگسالي نشان مي دهد در نقطه مقابل، جوانان را هم ببينم و حالا مشكلات نوجواناني كه مي خواهند بعد از كنكور و در ابتداي جواني وارد اجتماع شوند، بررسي كنم . اين كارگردان درباره اينكه در معضلات مورد نظرش ازدواج چقدر نقش دارد، اظهار كرد : رنج سني شخصيت هاي اين فيلم پايين تر از ازدواج است و نسل امروز دغدغه هاي ديگري دارند كه درگير آن ها هستند مثلا شتاب براي موفق شدن و يك شبه ثروتمند شدن از جمله اين مسايل است.

تست بازيگري آزمون بازيگري نمونه تست بازيگري كلاس بازيگري دوره بازيگري

دسته بندي انواع گونه هاي بازيگري سينما

بازيگر شخصيت

بازيگري است كه مي كوشد شخصيتي خلق كند كه آميزه اي از روان و روح خود و روح پرسونا نوشته شده. بازيگران شخصيت مي توانند پرسوناهاي خويش را پالوده كرده و آن ها را در جلد پرسوناهاي جديدي بپوشانند كه كامل و طبيعي و بر اساس واقعيت هستند. اگر چه تماشاگر از وجود بازيگر آگاه است ولي به تصوير شخصيت واكنش نشان مي دهد و فورا خود بازيگر را فراموش مي كند. بازي داستين هافمن در كابوي نيمه شب ( ساخته جان شلزينگر ) تبديل درخشان بازيگر به شخصيت است. راتسو يك فرد خوش قلب و كمي عقب مانده است . راه رفتن و طرز حرف زدن و درجه اعتماد عاطفي هافمن او به ديگران همگي انتخابهلي متمايز تصوير سينمايي هافمن هستند. هافمن بيش از اكثر بازيگران ديگر مي كوشد يعني براي هر شخصيتي كه بازي مي كند يك پرسوناي جديد خلق مي كند. دوگانگي خلق شده در واكنش تماشاگر دو گانگي ايجاد مي كند . پيچيدگي اين كنش دروني هم در بازيگر شخصيت و هم در تماشاگر در بعضي از موارد علت شيفتگي ما به بازيگران شخصيت را توجيه مي كند و تمايل ما را براي ديدن آن ها در نقش هاي پياپي قوت مي بخشدما در بسياري از اين شخصيت پردازي هاي موفق يك مخرج مشترك پيدا مي كنيم بر روي دو گانگي بودن و بازي كردن بازيگر ما همزمان يك دو گانگي شخصيت مشاهده مي كنيم . هنگامي كه به شادي كاذب هافمن در فيلم كابو نيمه شب واكنش نشان مي دهيم در آن لحظه از عدم اعتماد به نفس عميق او نيز آگاه هستيم.

بازيگر تيپ دومين گونه بازيگر سينما بر اثر قابليت فيزيكي فيلم و وزن زيبايي شناسانه افراد به كار گرفته شده در آن ، پديد مي آيد . همانگونه كه يك نقاش از طريق فرم ، تركيب بندي ، رنگ و بافت واكنش بيننده را بر مي انگيزد ، حضور فيزيكي بازيگر به همين نحو عمل مي كند . اين حالت ويژه ، تركيبي از هوش ، قيافه ظاهري و آسيب پذيري است . دوربين شروع به ضبط اين حالات دارد چه بازيگر آگاه باشد چه نباشد ! چهره ، رفتار ها و حال خاص هر كس در سينما مي تواند يك زندگي جدا از زندگي فرد يا بازيگر را پديد آورد . لباس ، گريم ، دكور و شرايط تغيير مي كند ولي شخصيت و واكنش هاي او به لحاظ عمق و پيچيدگي به همان صورت باقي مي مانند. برخي از منتقدين مي گوينند اين بستاره هاي بزرگ بازيگر نيستند. شايد بازيگر تيپ با ويژگي بازيگر يك تيپ معين يا يك نقش خاص ترقي كند و محدود شود . جان وين ، بوگارت يا پيتر لور ، خصوصيات فردي و فيزيكي آن ها از چنان بيان قدرتمندي برخودار است كه تقريبا براي تماشاگر غير ممكن مي شود كه در يك نقش آ ها خفه بشوند !! عبور از مرز ميان بازيگري شخصيت و بازيگري تيپ نيازمند آن است كه بازيگر نقشي را پيدا كند كه اجازه اين عبور را به او بدهد اين عبور زماني حاصل مي شود كه بازيگر نقشهاي متناسب با رفتار ها و مكانيسم هاي شخص خود پيدا كند . اغلب بازيگران تيپ نمي كوشند آدمهاي ديگري غير از پرسوناي سينمايي شان را بازي كنند. بسياري هم نتوانستند اين كار را بكنند. اين نمايانگر پيوندي است كه ميان حالات شخص روي پرده و بيننده وجود دارد . آن ها هرگز نمي توانند شخصيتي خلق كنند اما قادرند از طريق يك سلسله بروزهاي عاطفي واقعي و ارگانيك پيشرفت كنند .

تست بازيگري آزمون بازيگري نمونه تست بازيگري كلاس بازيگري دوره بازيگري

بازيگرفيزيكي سومين گونه بازيگر سينما ، بازيگر فيزيكي است . اين بازيگر كسي كه يا تيپي را تجسم مي بخشد كه در زمان حال براي عموم ايده آل است يا كسي است كه داراي اندامي خاص و خارق العاده و يا غير معمول است . با تماشاي اين بازيگران در فيلم گاهي ما به علت عدم توانايي آن ها در انجام اعمال يا حتي بيان لغات به نحو قابل باوري بي آنكه بخواهيم بر خود ميلرزيم . عمل شخصيت بودرك در تارزان تركيبي از به دندان گرفتن انگشت و كمي گشاد كردن چشم بود . ما بازيگران فيزيكي را مي پذيريم زيرا نگاه كردن به آن ها را دوست داريم . در زندگي خيره شدن به يك زن زيبا يا يك مرد جذاب حاكي از بيشرمي است ولي در يك فيلم بدون ايجاد هيچ گونه محدوديتي به اين كار مبادرت مي ورزيم . بودرك ، تب هانتر ، جورج هميلتون ، راكوئل ولش ، مرلين مونرو و اليزابت تيلور تصاوير بصري از بازيگران فيزيكي هستند . البته مونرو و اليزابت تيلور از بازيگران صرف فيزيكي فرا تر مي روند . تيلور در فيلم چه كسي از ويرجينيا وولف مي ترسد ؟ يكي از بهترين شخصيت پردازي هاي طول تاريخ سينما را ارائه داد . بنابراين واضح است كه نقش مناسب به هر يك از اين تيپ ها ي بازيگري اجازه مي دهد تصويري از يك شخصيت را تجسم ببخشند . مونرو در ايستگاه اوتوبوس و ناجور ها و جورج هميلتون در ايول نيول ، در نقش ها ويژگي هايي شخصيتي پيدا كردند كه به خوبي با حالت خاص و وزن زيبايي شناسانه شخصيت آن ها منطبق بود . يك نمونه از بازيگران فيزيكي آرنولد شواردزينگر هست كه ما هميشه از نگاه كردن به او لذت مي بريم . البته آرنولد نيز صرفا بازيگر فيزيكي به شمار نمي آيد و بيشتر متمايل به بازيگران تيپ هست.

بازيگر طبيعي چهارمين گونه بازيگر سينما بازيگر طبيعي است . چنين كسي معمولا فردي است كه توسط كارگردان از توي خيابان پيدا ميشود . اگر چه شخصيت فرد چندان جذاب نيست ولي يك هويت منحصر به فرد است كه به درستي در خصوصيات فيزيكي مناسب عينيت پيدا كرده . بعضي از كارگردان همچون فليني به آن ها لقب حرفه اي تر از حرفه اي داده است . با مشاهده فيلم هاي فليني بايد قبول كرد كه براي هر بازيگري به نهايت دشوار است كه لباس به تن كرده و گريم شود و شخصيت را به اندازه فردي كه در خيابان پيدا شده ، زنده بازي كند . ساترلند كسي است كه كار خود را در فيلم كازانوي فليني آغاز كرد . بازيگر طبيعي وقتي موفق است كه كارگردان او را در مقابل دوربين آزاد و ر ها كند

تست بازيگري آزمون بازيگري نمونه تست بازيگري كلاس بازيگري دوره بازيگري

استند آپ كمدي - تست بازيگري - تست بازيگري - استند آپ - بازيگري - بازيگر - بازيگر - آموزش - خبر - تصوير - تست - بازيگري -

10 نكته كاربردي براي اجراي يك استند آپ كمدي بي نقص

آموزش استند آپ كمدي كلاس استند آپ كمدي دوره آموزشي استند آپ كمدي

1.قبل از اجرا حتما در مورد موضوعات خنده دار و جالب توجه جستجو كنيد

نكات و مواردي كه در رابطه با استند آپ كمدي پيدا مي كنيد خيلي براي شما در اين راستا مفيد خواهند بود . حتي سعي كنيدكه چندين مورد از نمايش هاي استند آپ كمدي ديگران را تماشا كنيد؛ اما به ياد داشته باشيد كه هر چه بيشتر نمايش استند آپ كمدي سايرين را ببينيد انجام يك كار جديد و غير تكراري سخت تر خواهد شد . از دوستان خود بخواهيد كه برايتان داستان هاي خنده دار و يا جوك تعريف كنند . سپس به آن ها كمي كشش بيشتري بدهيد و سعي كنيد جالب ترشان كنيد . توجه داشته باشيد كه برخي از كمدين ها حتي از ترسناك ترين چيزهايي كه براي آن ها اتفاق افتاده است به خوبي به عنوان سوژه استفاده مي كنند .

2 . پيدا كردن يك كلوپ كمدي يا هر مكان ديگري كه بتوانيد در آن اجرا كنيد

مثلا شما ممكن است دوستان زيادي در فيس بوك داشته باشيد . اغلب صف انتظار براي شركت در كلوپ هاي اجراي زنده طولاني است . بنابراين اگر نتوانستيد هيچ كلوپي را براي اجرا پيدا كنيد؛ مي توانيد نگاه خود را به مدارس ، نمايش هاي استعداد يابي و يا هر جاي ديگري كه مخاطب داشته باشد معطوف كنيد . هميشه سعي كنيد براي افراد جوك بگوييد حتي اگر آن ها تا حدودي با شما غريبه هستند . سعي كنيد همواره چيز هاي طنز آميز بگوييد . اولين چيزي كه به ذهنتان مي رسد را به بهترين نحو ممكن بگوييد . هميشه نگرش مثبت نسبت به ديگران و خنداندنشان داشته باشيد .

3 . تمرين، تمرين، تمرين

سعي كنيد با صداي بلند صحبت كنيد . ممكن است در ابتدا فكر كنيد كه اين كار براي ديگران ناراحت كننده است؛ اما اين به اعتماد به نفس شما و شنيدن صداي خود در ميان خنده ها و هياهوي مردم كمك خواهد كرد . سعي كنيد خودتان در تنهايي و يا در مقابل مدير كلوپتان اجرا كنيد . از درخواست دوستانتان براي تماشاي تمرين خود اجتناب كنيد؛ چرا كه ممكن است آن ها حركات كمدي شما را در بيرون انتشار دهند . به ياد داشته باشيد كه هر چه بيشتر تمرين كنيد اجرايتان بهتر خواهد شد . تمرين و پشتكار بسيار مفيد و كاربردي است .

4 . وقتي روي صحنه هستيد مطمئن باشيد كه مخاطبان شما همه آنچه مي گوييد را به راحتي مي شنوند

گوش دادن به صداي ديگران و توجه به حركات ديگر اجرا كنندگان مهم است . بايد توجه كنيد كه كمدين هاي استند آپ ميكروفون را در زمان اجرا كجا نگه مي دارند . توجه به صدا و بازخورد مردم از آن نيز حائز اهميت است .

5 . به زمان بندي اجرا توجه داشته باشيد

بسياري از كمدين ها براي اطلاع از پايان يافتن زمان اجرايشان ساعت ويبره دار دارند . به اين ترتيب بدون هيچ آلارمي آنان متوجه مي شوند كه وقت اجرا به پايان رسيده است .

6 . يك دفتر داشته باشيد كه در آن تاريخ اجرا ها و اين كه چه كار هايي انجام داده ايد را يادداشت كنيد

نكته جالب در مورد داشتن يك دفتر زمان بندي ( datebook ) اين است كه اگر برخي از كلوپ ها با شما تماس بگيرند و از شما درباره اينكه چه كارهاي كمدي مي توانيد انجام دهيد بپرسند؛ شما مي توانيد بگوييد "اوه، من بايد datebook خودم رو بررسي كنم" . سپس آن ها با خود فكر مي كنند كه "اوه شما يك datebook داريد؛ بنابراين بايد بسيار موفق باشيد."

7 . هر چيزي كه فكر مي كنيد مي تواند كار را جالب تر و خند دارتر كند را دوباره بنويسيد

اين كار واقعا حياتي است . اگر واقعا فكر مي كنيد كه يك اجراي كمدي نياز به طراحي و كار بيشتري دارد؛ مواردي را كه فكر مي كنيد آن را جالب مي كند به آن اضافه نماييد .

8 . درباره فيدبك ( بازخورد ) كار خود از ديگران سوال كنيد

سعي نكنيد بازخورد كار را ناديده بگيريد . پيشنهادات و انتقادات را بپذيريد . به ياد داشته باشيد كه نظرات مهم و گاهي سازنده نيز هستند . از خود سوال كنيد كه چرا چنين چيزي به من پيشنهاد داده شد و يا چرا از من انتقاد شد و با بكارگيري فكر خود آن ها را مديريت كنيد .

9 . براي انتقادات حاضران آماده باشيد

شما بايد همچون يك كودك انعطاف پذير باشيد و از نظر ديگران دلسرد و ناراحت نشويد . ممكن است از نظر بعضي ها كارهايتان اصلا جالب نباشد . يا ممكن است از نظر آن ها شما اصلا بامزه نباشيد . اين ممكن است براي هر كسي و در هر زماني اتفاق بي افتد . ستاره هاي بزرگ معمولا از انتقادات مردم ناراحت مي شوند اما باز هم با ملايمت و نرمي همه چيز را پشت سر مي گذارند . به همين خاطر است كه آن ها به شهرت زيادي مي رسند . اگر مي خواهيد يك استندآپ كمدين ستاره و پرطرفدار شويد بايد در مقابل انتقادات ديگران مقاوم و انعطاف پذير باشيد . وقتي كه به شما از جانب مخاطبان انتقاد مي شود سه راه در پيش رو داريد . راه اول اين است كه آن انتقاد را ناديده بگيريد؛ كاري كه اغلب كمدين هاي جديد انجام مي دهند . دومين و سومين راه با هم پاسخگوي اين موضوع هستند . اگر از سوي مخاطبان به شما توهين شخصي صورت گرفت با پرخاشگري فقط وجهه خود را پايين مي آوريد، به جاي اين كار خود را فردي موفق در كارتان نشان دهيد . به اين ترتيب نظر آنان تغيير خواهد كرد . اگر شخصيتي شيرين و دوست داشتني از خود نشان بدهيد مردم در انتقاد هاي بعدي از شما تجديد نظر مي كنند .

10.موضوعات مهم روز را در اولويت موضوع استند اپ خود قرار دهيد

استندآپ كمدي ها علاوه بر اين كمدي هاي انتقادي اند؛ به هيچ چيز قاعدتا رحم نمي كنند . هيچ كس نمي تواند از دست شان فرار كند؛ چون بالاخره يك جا گيرش مي آورند و حسابي خدمتش مي رسند . كافي است چشم بگردانند و ببينند سياستمداري دارد حرف هاي عجيبي مي زند، حتما در اجراي بعدي به اين حرف ها اشاره مي كنندو حرف هايي را كه احتمالا خيلي ها نشنيده و نخوانده اند يابي اعتنا از كنارش رد شده اند يادآوري مي كنند .

آموزش استند آپ كمدي كلاس استند آپ كمدي دوره آموزشي استند آپ كمدي

معرفي استندآپ كمدي

استند آپ كمدي سبكي از كمدي ست كه در آن كمدين در برابر بينندگانش مي ايستد و مستقيم با آن ها صحبت مي كند . استند آپ كمدي مثل يك تئاتر با اجراي يك نفره است با اين تفاوت كه آن يك نفر معمولا نقشي بازي نمي كند و هدف از سخنان در درجه اول خنده بينندگان است . روش هاي استندآپ كمدين ها با يكديگر بسيار متفاوت است . از روش بمباران جوك هاي كوتاه پشت سر هم مثل كارهاي جيمي كار تا داستان هاي طولاني لني بروس يا سبك روايت گفت وگويي ادي ايزارد . برخي از كمدين ها از موسيقي، ابزار تئاتر يا حتي شعبده هم استفاده مي كنند . استند آپ معمولا در كلوب هاي كمدي، بارها، كلوپ هاي شبانه، كالج ها و تئاتر ها اجرا مي شود و از طريق اينترنت يا تلويزيون يا دي وي دي پخش مي شود . اين ژانر هنري به دليل ارتباط مستقيم با تماشاگر معمولا كمتر تحت تاثير سانسور رسانه اي قرار مي گيرد و به اين ترتيب آرام آرام تبديل به يك ژانر منتقد و حتي اعتراضي شد و سبك هاي مثل استندآپ كمدي سياه هم كه با خنده و طنز سعي در نشان دادن مشكلات جامعه داشت ظهور كرد و اتفاقا بسيار هم موفق بود . از آنجا كه به شكل خنده داري خنديدن به فلاكت ها و نقطه ضعف ها و بدبختي بسيار راحت تر است و كمدين هاي سياه كارهاي شان معمولا طنز بيشتري دارد . بسياري از مسائل ناگفته يا ممنوع در اجراهاي استند آپ به راحتي بيان مي شود . البته هزينه هايي هم براي كمدين ها داشته است . زندان رفتن لني بروس به خاطر استفاده از زبان شنيع و دستگير شدن جرج كارلين به خاطر جوك معروف « هفت كلمه كه نمي توانيم در تلويزيون بگوييم » از نمونه هاي مشهور آن است.

آموزش استند آپ كمدي كلاس استند آپ كمدي دوره آموزشي استند آپ كمدي

اصول يك استند آپ كمدي موفق

شايد شما هم آدم هايي را ديده باشيد كه حتي وقتي بي مزه ترين جُك هاي دنيا را تعريف مي كنند بلدند دور و بري هاي شان را بخندانند و حتما به آدم هايي هر برخورده ايد كه بامزه ترين جك هاي دنيا را به بي مزه ترين شكل ممكن تعريف مي كنند.

ارزش و اهميت استندآپ كمدي به اين است كه نويسنده و كارگردان و بازيگر يكي هستند . كمدين ايده هايي به ذهنش مي رسد كه مي شود آن ها را در قالب يك روايت كمدي براي تماشاگراني كه روي صندلي ها لم داده اند تعريف كرد . هيچ ايده اي به تنهايي كافي نيست . بايد پرداخت درستي داشته باشد و كمدي بودنش به چشم بيايد . اين است كه استندآپ كمدين هاي مشهور معمولا داستان گوهاي خوبي هستند . خوب بلدند همه چيز را تعريف كنند . سرگرم كردن تماشاگران را بلدند و از پس تعريف هر داستاني هم بر مي آيند.

در استندآپ كمدي درست تعريف كردن ايده هاي بامزه از خود ايده ها مهم تر است . مهم اين است كه تماشاگران اين كمدي حرف هاي كمدين را گوش كنند و درست لحظه اي كه بايد بخندند بزنند زير خنده و صداي خنده شان سالن را پر كند. هيچ خنده اي در اين موارد بي دليل نيست . بامزه بودن حرف هايي كه از دهان كمدين بيرون مي آيد معمولا ايده هاي تلف شده ديگر را مي پوشاند و هيچ تماشاگري هم بعد از اين كه از سالن بيرون مي آيد به اين فكر نمي كند كه چندايي از ايده ها و جك ها بي مزه بوده اند؛به اين فكر مي كند كه چه جك هاي بامزه اي شنيده و چند تا از اين جك ها را مي تواند براي دوستان ديگرش تعريف كند . استندآپ كمدي هاي وودي آلن را اگر ببينيم تازه معلوم مي شود كه داستان از چه قرار است و تازه مي فهميم كه آدم ها يا بامزه اند و استعداد بامزگي دارند يا كلا به درد اين كار نمي خورند و بايد برند سراغ كاري ديگر؛ كاري كه نيازي به تعريف كردن جك ها و ايده هاي بامزه نداشته باشد. وودي آلن از اين نظر واقعا كم نظير است . خوب معلوم است كه ايده اي به ذهنش رسيده؛ يا آن طور كه خودش مي گويد جرقه اي در ذهنش زده مي شود و نمي داند چرا ايده اي كه به ذهنش رسيده شكل كمدي به خود مي گيرد . ظاهرا تماشاي يكي از استندآپ كمدي هاي مورت سال بوده كه او را به اجرا ها تك نفره علاقه مند كرده؛ به اين كه راه درست شايد همين اجراي تك نفره باشد . ايده هايي را در ذهن پرورش مي دهي . بعد آن ها را با هم تركيب مي كني و از دل اين تركيب مي رسي به چيزي تازه؛ رواتي كه مي شود براي ديگران تعريفش كرد اما هيچ چيز قطعي نيست . همه چيز بستگي دارد به صحنه اي كه روي آن ايستاده اي . به تماشاگراني كه روي صندلي هاي شان نشسته اند و با چشم هاي شان تو را مي پايند . قرار است عبوس ترين و تلخ ترين تماشاگر سالن را هم به خنده بيندازي . كار ساده اي هم نيست وقتي همه جك هاي جهان را ظاهرا قبل از اين شنيده اند و توقع بيش تري دارند. كاري كه وودي آلن معمولا پيشنهادش مي كند سرزدن به اخبار و جست و جوي چيزهايي است كه معمولا بي اعتنا از كنارشان رد مي شويم . هميشه خبرهايي هستند كه كسي نمي خواندشان؛يا دقيق نمي خواندشان . درست همين خبر ها هستند كه مي شود از دل شان ايده اي براي استندآپ كمدي بيرون كشيد و البته اين چيز ها را با چند حكايت ازلي ابدي پيوند دارد؛ رابطه زن و شوهرها؛ زندگي هاي به هم ريخته؛ گراني؛ بي پولي؛ فنجان قهوه اي كه هنوز اولين قُلُپ را نخورده ايد مي افتد روي زمين و هزار تكه مي شود؛ دست نوشته هاي تان كه فكر كرده ايد بهترين كمدي دنيا است ولي در غياب تان خانواده گرامي به جاي كاغذ باطله از آن ها استفاده كرده اند و هزار چيز ديگر كه در زندگي پيش مي آيد . اين است كه وودي آلن گاه و بي گاه گفته است زندگي روزمره يك جور كمدي است كه هرچه پيش تر مي رويم ترسناك تر مي شود.

فراخوان بازيگري سحر قريشي براي فيلم تشويش

سحر قريشي بازيگر زن كشورمان در صفحه شحصي خود فراخوان بازيگري و انتخاب بازيگر زن و مرد براي فيلم سينمايي تشويش را منتشر كرد.فيلم سينمايي تشويش به كارگرداني مهدي گلستانه قرار است براي انتخاب بازيگر تست بگيرد و به همين منظور فراخوان بازيگري در هميت رابطه منتشر شده است كه سحر قريشي اين فراخوان بازيگري را در صفحه شخصي خود منتشر كرد.

گفتني است كه پيش از مهدي گلستانه در مصاحبه با خبرگزاري مهر از احتمال انتشارفرخوان تست بازيگري براي فيلم سينمايي تشويش خبر داده بود . كارگردان فيلم « نقطه كور » به فعاليت براي ساخت يك اثر سينمايي ديگر اشاره كرد و توضيح داد : به زودي درخواست پروانه ساخت يك فليم سينمايي بلند را خواهم داد . طرح اين فيلم كه فعلا « تشويش » نام دارد از خودم بود و يك تيم نويسنده مشغول نگارش فيلمنامه هستند . وي با اشاره به موضوع اين فيلم كه براي جوانان ساخته مي شود، يادآور شد : در اين فيلم از بازيگران تازه كار و در حدود ۲۱ سال استفاده مي شود و چون در سن و سال مورد نظر بازيگر نداريم احتمالا به زودي فراخواني براي تست بازيگري مي دهيم . « تشويش » به دغدغه هاي اجتماعي جوانان مي پردازند و من خواستم بعد از « نقطه كور » كه بحران هايي را در بزرگسالي نشان مي دهد در نقطه مقابل، جوانان را هم ببينم و حالا مشكلات نوجواناني كه مي خواهند بعد از كنكور و در ابتداي جواني وارد اجتماع شوند، بررسي كنم . اين كارگردان درباره اينكه در معضلات مورد نظرش ازدواج چقدر نقش دارد، اظهار كرد : رنج سني شخصيت هاي اين فيلم پايين تر از ازدواج است و نسل امروز دغدغه هاي ديگري دارند كه درگير آن ها هستند مثلا شتاب براي موفق شدن و يك شبه ثروتمند شدن از جمله اين مسايل است.

تست بازيگري آزمون بازيگري نمونه تست بازيگري كلاس بازيگري دوره بازيگري

دسته بندي انواع گونه هاي بازيگري سينما

بازيگر شخصيت

بازيگري است كه مي كوشد شخصيتي خلق كند كه آميزه اي از روان و روح خود و روح پرسونا نوشته شده. بازيگران شخصيت مي توانند پرسوناهاي خويش را پالوده كرده و آن ها را در جلد پرسوناهاي جديدي بپوشانند كه كامل و طبيعي و بر اساس واقعيت هستند. اگر چه تماشاگر از وجود بازيگر آگاه است ولي به تصوير شخصيت واكنش نشان مي دهد و فورا خود بازيگر را فراموش مي كند. بازي داستين هافمن در كابوي نيمه شب ( ساخته جان شلزينگر ) تبديل درخشان بازيگر به شخصيت است. راتسو يك فرد خوش قلب و كمي عقب مانده است . راه رفتن و طرز حرف زدن و درجه اعتماد عاطفي هافمن او به ديگران همگي انتخابهلي متمايز تصوير سينمايي هافمن هستند. هافمن بيش از اكثر بازيگران ديگر مي كوشد يعني براي هر شخصيتي كه بازي مي كند يك پرسوناي جديد خلق مي كند. دوگانگي خلق شده در واكنش تماشاگر دو گانگي ايجاد مي كند . پيچيدگي اين كنش دروني هم در بازيگر شخصيت و هم در تماشاگر در بعضي از موارد علت شيفتگي ما به بازيگران شخصيت را توجيه مي كند و تمايل ما را براي ديدن آن ها در نقش هاي پياپي قوت مي بخشدما در بسياري از اين شخصيت پردازي هاي موفق يك مخرج مشترك پيدا مي كنيم بر روي دو گانگي بودن و بازي كردن بازيگر ما همزمان يك دو گانگي شخصيت مشاهده مي كنيم . هنگامي كه به شادي كاذب هافمن در فيلم كابو نيمه شب واكنش نشان مي دهيم در آن لحظه از عدم اعتماد به نفس عميق او نيز آگاه هستيم.

بازيگر تيپ دومين گونه بازيگر سينما بر اثر قابليت فيزيكي فيلم و وزن زيبايي شناسانه افراد به كار گرفته شده در آن ، پديد مي آيد . همانگونه كه يك نقاش از طريق فرم ، تركيب بندي ، رنگ و بافت واكنش بيننده را بر مي انگيزد ، حضور فيزيكي بازيگر به همين نحو عمل مي كند . اين حالت ويژه ، تركيبي از هوش ، قيافه ظاهري و آسيب پذيري است . دوربين شروع به ضبط اين حالات دارد چه بازيگر آگاه باشد چه نباشد ! چهره ، رفتار ها و حال خاص هر كس در سينما مي تواند يك زندگي جدا از زندگي فرد يا بازيگر را پديد آورد . لباس ، گريم ، دكور و شرايط تغيير مي كند ولي شخصيت و واكنش هاي او به لحاظ عمق و پيچيدگي به همان صورت باقي مي مانند. برخي از منتقدين مي گوينند اين بستاره هاي بزرگ بازيگر نيستند. شايد بازيگر تيپ با ويژگي بازيگر يك تيپ معين يا يك نقش خاص ترقي كند و محدود شود . جان وين ، بوگارت يا پيتر لور ، خصوصيات فردي و فيزيكي آن ها از چنان بيان قدرتمندي برخودار است كه تقريبا براي تماشاگر غير ممكن مي شود كه در يك نقش آ ها خفه بشوند !! عبور از مرز ميان بازيگري شخصيت و بازيگري تيپ نيازمند آن است كه بازيگر نقشي را پيدا كند كه اجازه اين عبور را به او بدهد اين عبور زماني حاصل مي شود كه بازيگر نقشهاي متناسب با رفتار ها و مكانيسم هاي شخص خود پيدا كند . اغلب بازيگران تيپ نمي كوشند آدمهاي ديگري غير از پرسوناي سينمايي شان را بازي كنند. بسياري هم نتوانستند اين كار را بكنند. اين نمايانگر پيوندي است كه ميان حالات شخص روي پرده و بيننده وجود دارد . آن ها هرگز نمي توانند شخصيتي خلق كنند اما قادرند از طريق يك سلسله بروزهاي عاطفي واقعي و ارگانيك پيشرفت كنند .

تست بازيگري آزمون بازيگري نمونه تست بازيگري كلاس بازيگري دوره بازيگري

بازيگرفيزيكي سومين گونه بازيگر سينما ، بازيگر فيزيكي است . اين بازيگر كسي كه يا تيپي را تجسم مي بخشد كه در زمان حال براي عموم ايده آل است يا كسي است كه داراي اندامي خاص و خارق العاده و يا غير معمول است . با تماشاي اين بازيگران در فيلم گاهي ما به علت عدم توانايي آن ها در انجام اعمال يا حتي بيان لغات به نحو قابل باوري بي آنكه بخواهيم بر خود ميلرزيم . عمل شخصيت بودرك در تارزان تركيبي از به دندان گرفتن انگشت و كمي گشاد كردن چشم بود . ما بازيگران فيزيكي را مي پذيريم زيرا نگاه كردن به آن ها را دوست داريم . در زندگي خيره شدن به يك زن زيبا يا يك مرد جذاب حاكي از بيشرمي است ولي در يك فيلم بدون ايجاد هيچ گونه محدوديتي به اين كار مبادرت مي ورزيم . بودرك ، تب هانتر ، جورج هميلتون ، راكوئل ولش ، مرلين مونرو و اليزابت تيلور تصاوير بصري از بازيگران فيزيكي هستند . البته مونرو و اليزابت تيلور از بازيگران صرف فيزيكي فرا تر مي روند . تيلور در فيلم چه كسي از ويرجينيا وولف مي ترسد ؟ يكي از بهترين شخصيت پردازي هاي طول تاريخ سينما را ارائه داد . بنابراين واضح است كه نقش مناسب به هر يك از اين تيپ ها ي بازيگري اجازه مي دهد تصويري از يك شخصيت را تجسم ببخشند . مونرو در ايستگاه اوتوبوس و ناجور ها و جورج هميلتون در ايول نيول ، در نقش ها ويژگي هايي شخصيتي پيدا كردند كه به خوبي با حالت خاص و وزن زيبايي شناسانه شخصيت آن ها منطبق بود . يك نمونه از بازيگران فيزيكي آرنولد شواردزينگر هست كه ما هميشه از نگاه كردن به او لذت مي بريم . البته آرنولد نيز صرفا بازيگر فيزيكي به شمار نمي آيد و بيشتر متمايل به بازيگران تيپ هست.

بازيگر طبيعي چهارمين گونه بازيگر سينما بازيگر طبيعي است . چنين كسي معمولا فردي است كه توسط كارگردان از توي خيابان پيدا ميشود . اگر چه شخصيت فرد چندان جذاب نيست ولي يك هويت منحصر به فرد است كه به درستي در خصوصيات فيزيكي مناسب عينيت پيدا كرده . بعضي از كارگردان همچون فليني به آن ها لقب حرفه اي تر از حرفه اي داده است . با مشاهده فيلم هاي فليني بايد قبول كرد كه براي هر بازيگري به نهايت دشوار است كه لباس به تن كرده و گريم شود و شخصيت را به اندازه فردي كه در خيابان پيدا شده ، زنده بازي كند . ساترلند كسي است كه كار خود را در فيلم كازانوي فليني آغاز كرد . بازيگر طبيعي وقتي موفق است كه كارگردان او را در مقابل دوربين آزاد و ر ها كند

تست بازيگري آزمون بازيگري نمونه تست بازيگري كلاس بازيگري دوره بازيگري

استند آپ كمدي - تست بازيگري - تست بازيگري - استند آپ - بازيگري - بازيگر - بازيگر - آموزش - خبر - تصوير - تست - بازيگري -

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 35

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 353
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 34
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 70
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 438
  • بازدید سال : 2517
  • بازدید کلی : 215521
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی